onsdag, juni 27, 2007

Rancho Grande

Igår var vi på Rancho Grande, et av mange destinasjoner ST tilbyr gjestene under deres opphold her på Mallorca. Det var noen ledige plasser igjen, så vi fikk være med, HEEELT GRATIS!
Da vi kom dit ble vi delt inn i 4 grupper.
  1. Turbo (de som har ridd på hest i 3 år eller mer)
  2. Turbo mini (1 års erfarenhet eller mer)
  3. Beginners (for de som ikke vet hva en hest er)
  4. Sangria Wagon (sitte i en vogn å drikke sangria)
Jeg følte meg tøff og hoppet i gruppe nr 2. Har jo ikke ridd på siden vi hadde hester på gården hjemme på Jessheim for ørten år siden, men shit la gå! Det var gøy skal jeg si dere. Minnene strømmet tilbake om hvordan å holde reimene, lage lyder som prrrroo, og knik knik knik, mpha mpha etc. Hestene her må vel ha et annet språk, for de forsto meg ikke! De var visst lydige som bare det. Den ene lederen fortalte at de slapp hestene løs om natten, og plystret på dem om morgningen, så kom de alle å plasserte seg på sin plass ved trestanga. Imponerende!

Vi red på en lang rekke, og når lederen sa ifra begynte vi å trave. Det tok litt tid før jeg kom inn i rytmen, men det gikk bra til slutt. Hadde noen irriternede spanke bimbojenter bak meg som hele tiden uffet seg over at turen var lang. De skrek og skravlet med sine venninner forran meg. Tilslutt fikk jeg nok, så jeg snudde meg å ga den ene jenta et surt blikk. Da stoppet konversasjonen. Litt fnising først, men så ga de seg.

Da vi kom tilbake til ranchen var det tid for middag. Det ble servert grillspydd, koteletter og baktpotet med hvitløksmajones. Enkelt og greit. Ble kompis med en pappegøye som var helt vill etter å komme på armen min. Litt senere på kvelden var det linedancing. . Forlot Ranchen med en god følelse i magen, men da jeg kom hjem ble det et laaaangt toalett besøk. Kanskje det var kotelettene? Hvem vet...

Her er noen bilder fra turen



Ingen kommentarer: