onsdag, april 04, 2007

Fonetisk svensk-norsk

Får et par dager siden kom våre kjære Trubadurer til PBay. De er 9 stk å skal fordeles på hver av de 9 showgruppene. Alle Trubadurene er svensker... Go figure! Idag fikk de 4 norske låter av Kari Stokke (en av våre sangcoacher) som de skulle lære seg etter hvert. Disse er som følger:
  • Lillebjørn Nilsen - Tanta til Beate
  • Postgirobygget - En solskinnsdag
  • Alf Prøysen - Du ska få en dag i måra
  • Halvdan Sivertsen - Ti tusen tommeltotta.
Syntes litt synd på disse stakkars svenskene så jeg tok initiative til å skrive ned tekstene fonetisk til med svenske bokstaver, sånn at når de da leser tekstene på svensk så uttales det automatisk som norsk. Eks "Jäi sitter här på bärge å ser utåver have, en solschinnsdag i ferien min". Det tok meg et par timer å gjøre, men det var tiden verd. Men jeg stoppet ikke der... Jeg gjorde også det samme med alle de andre norske låtene som vi skal synge i de forskjellige showene til BV, og det var ikke akkurat få. Syns det var innmari morro... Nå blir de sikkert glad. Nå er det busselalle. Nattinatt!

Ingen kommentarer: