mandag, mars 10, 2008

Stockholm-visitt

Landet på Arlanda flyplass, litt fyllesyk og tørr i kjeften. Henter kofferten på båndet og hittils har alt gått smooth. Da jeg kommer til arrival-hallen ser jeg en kaffebar. Mitt hjerte hopper av glede! Jeg går frem og bestiller en Cortado. Ekspeditrisen ser ut som et spørsmåltegn. Jeg gjentar igjen, denne gangen på Svorsk. Blikket hennes forandret seg ikke... Jeg måtte tenke raskt! Det var flere kunder bak meg i køen, og alle så like kaffetørste ut som meg. "Kan jag få en cafe latte då, men fyll inte koppen helt fult med mjølk, tack". Jenta fikk et smil, snudde seg og begynte å lage den. Jeg kjente en lettelse etterfulgt av en bekymring. Er det virkelig sånn at de ikke har Cortado i dette landet?

Fikk en sms fra min kompis Daniel om at jeg skulle ta flybussen til sentrum, eller City som det står annonsert over alt. Da jeg kom til billettluken dukket det opp en kjempe søt brunette som smilte og spurte meg "Är du under 25?" Ja, svarte jeg litt forfjamset. "Då kostar biljeten 69 sek". Feeeett! I sverige er ansees jeg som ungdom! Woho! Dette kommer til å bli en billig tur hos søta bror!

Ingen kommentarer: