mandag, oktober 22, 2007

SE!!!!


Oi oi oi... jeg er så glad, og så blakk!
Daniel og jeg mannet oss opp og gikk til en av Tenerifes mange elektronikkbutikker og kjøpte hver vår iPhone. ÆÆÆÆÆÆ!

Herregud det var så morsomt! Den første butikken vi var i måtte den ene butikkarbeideren løpe ut og hente en iPhone til siden de kun hadde 1 butikken. Daniel og jeg sto der lenge og prutet... Vi fikk prisen ned til 1150 euro, og vi latet som om Daniel fortsatt ikke var fornøyd og at han ville ha det ned til 1100 ellers så var det ikke på tale. Selgeren nektet plent å gå lavere så vi sa takk for oss og gikk ut. 
Så gikk vi til en anne butikk hvor de også solgte iPhone, og der skulle de ha 1350 for 2 stk. Da vi sa vi hadde fått en enda bedre pris av en annen selger, skrudde fyren på en tv som viste 4 overvåkningskameraer til 4 forkjellige butikker. Han pekte på den ene butikken og spurte: "Var det der dere fikk en bedre pris?"

Jeg holdte på å dæve av latter, men klarte å holde pokerfjeset. Vi svarte ja og at vi vil ha en bedre pris enn det. Selgeren "tok en spansk en" og sa at vi kunne få iPhonene for 1150, men da bare telefonene og ikke det som fulgte med (lader, usbledning, pusseskinn etc..). Han påsto også at det var det den forrige selgeren i den første butikken også mente.
Vi nektet på det og sa han dette ikke var sant, og sa rett ut at fikk vi ikke disse telefonene til 1150 så gikk vi tilbake til den første selgeren. Da var det plutselig greit igjen... Og vips! Der var ave 575 euro (ca kr 4400) fattigere.

Downsiden er at jeg ikke kan koble den til iTunes 7.4 for da låses telefonen. Må finne en nedgradering sånn at jeg kan overføre musikk, bilder, contacter etc... Men som jeg driver å leser så kommer det Hack til denne hele tiden, så det er bare å vente...

Hvem av dere blir den neste?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fysjom og fy nå ble jeg misunnelig, hehe...

Kan du ikke komme hjem en liten tur så jeg kan få taste og leke litt med den? mmm, ja det var god ide.

Vi kan bytte telefon? Jeg har en veldig kul Nokia du har mye mer lyst på. Den har vært brukt som øljekk og jeg mistenker at katta har pissa på den da men.

Ave sa...

Nokia shmokia!

Vel, du trenger ikke å være så veldig misunnelig. Er ikke så veldig glad i iPhonen min akkurat nå...
Den fungerte helt fint, så begynte den å fuske med internett.
Alt annet funker, men bare ikke internetten på den. Skrur av og på connection og da fungerer internett i ca 8 sec, så forsvinner den. Har nettverksconnection hele tiden, men men... Det er en del bugg som kan fikses med neste firmware oppdatering, en oppdatering jeg ikke kan ta fordi da låser telefonen min seg siden den er ulåst på et lugubert vis, dont ask me how... så det så...

Karsten sa...

Gratulerer gamle ørn! Du er alltid tidlig ute med nye teknologiske dingser... misunner deg med glede - du fortjener en iPhone. Ta med hjem!!! :)