mandag, desember 11, 2006

Fyllehelg

Mikke, han som jeg bor med, og jeg var ute på byen søndag. Vi hadde et mission; å drekke øl og sprit på steder vi aldri hadde vært før. Uff... farlig ide!

Vi dro først på BlåRock Cafe, et sted som egentlig skulle vært full av hardbarka Bykere, men som var overaskende tomt, men vi fikk øl i gembo-store glass, så bare det var verd turen.

Etter en 30 min dro vi på Meieret, et sted Tromsøværinger får grøssninger av hvis dem ikke er med på leken. Der inne florerte det av menn i skjorte og slips, gjerne med dressjakke, og jenter som var kledd slutty deretter. Både Mikke og jeg hadde før på dagen sett et program på Animal Planet om apenes parringsritualer. På Meieriet ble vi servert vi Part 2... lol

Deretter dro vi på hotelbaren til Grand Hotel som lå rett over gata overfor Meieriet. Der observerte vi de samme parringsritualene, men den eneste forskjellen var aldersgruppen. Fant ut at det er ganske mange skilte menn og kvinner med unger sammen i denne byen. Samtalene rundt oss der vi sto ute på røykbalkongen handlet om nettopp dette, og om hvor selvstendig folk følte seg som singel... lættis!

Så ringte Gjermund meg, scenograf og kostymedesigner på Cabaret. Han dro oss med på Jernbanen, et skillelig harry sted og Samenes haven! Inni i hjørne satt det en dame på rundt 50 år å joika med full røst. Ble så fasinert at Gjermund måtte gjøre meg oppmerksom på at jeg faktisk hadde munnen åpen.

Etter enda nok en øl dro vi derifra til Barometer. Der traff vi en noen av HT skuespillerne, som var ute for å feire sin siste forestilling av Kunsten å kverke ei kjerring. Fullere ble vi, og etter et par Fernetshos var løpet kjørt! Sov til kl 17 dagen etter... Deilig med en skikkelig fyllehelg !

2 kommentarer:

Karsten sa...

Kult å høre. Under filmfestivalen pleier BlåRock å være et av de tetteste, mest umulige - men levende - stedene. Har ikke de en dag i uka med usannsynlig billig øl? Har du forresten forsøkt deg på Amtmannens Datter? God mat der. Ellers regner jeg meg at du har god oversikt over utestedene allerede, sikkert bedre enn det lille jeg har lært i løpet av filmfestivalene. Ha en fin arbeidsuke!

Ave sa...

Strøket har sinnsykt billig øl på fredager. Har ikke fått somlet meg på Amtmannens Datter enda. Mener noe sa til meg at det var dyrt der... hmmm... skal nok prøve det. Vi kan jo alle dra tid å spise under Tiff! Ja, kjenner nok byen litt bedre enn dere filmfestivalgjengere... lol