fredag, desember 29, 2006

Nesten frisk

Ja, der var jule over gitt... Back to work!

Rett etter vi landet i Tromsø den 27des så dro jeg på legevakta. Legen ga meg diagnose: Høy betennelsesfaktor i kroppen grunnet en kraftig influensa. Fikk resept på Cosylan (hostesaft) og penicillin, og takk gudene for det! Jeg var SÅ lei av å være syk, og ingenting av det jeg putta i meg av smertestillende etc hadde funket. Men det er selfølgelig mer til denne historien.

Da jeg forlot legevakta i en taxi, spurte jeg sjåføren om han kunne kjøre meg til et åpent apotek. Ingen problem svarer han å kjører de 4 km fra legevakta til sentrum å slipper meg av ved Svanen Apotek. Han sa at Svanen var det eneste apotektet åpent nå i romjulstiden. Blindt stolte jeg på denne mannen, og gikk ut av bilen hans i all fortroenet. Til min store forbauselse var det ikke åpent, men STENGT pga romjul. Taxien hadde allerede forlatt meg.

Jeg kjente jeg ble ildsint der jeg sto å ristet av feberkulde, hodepine fra helvete og en hoste som skrapte meg med en jernklo etter hvert host. På apotekdøra sto det åpningstider til et apotek på Langnes, som er helt på andre siden av øya. Etter 15 min venting i isende kulde og snøvær på tvers kom det omsider en taxibil. Denne delte jeg med et litt eldre par som skulle til samme plass. Da jeg endelig kom frem til apotekdisken på Langnes, 20 min og 80 kr senere, fortalte jeg ekspeditrisen om hva som hadde skjedd. Hun fikk store øyne å spurte meg hvorfor jeg ikke hadde gått på apoteket på Nerstranda, et Sten og Strøm senter midt i sentrum og like ved der jeg bor. Blodet i meg begynte å koke, og hatet for den første taxisjåføren ble kjempe sterk. Hvordan kan man være så uheldig å få en så UVITEN sjåfør?! Aaaaarg!

Jaja... Sånt skjer. Alt gikk jo bra til slutt. Jeg fikk medisinene mine og formen min er 1000x bedre enn den var.

Ingen kommentarer: