fredag, januar 12, 2007

Premiere over

Ja, da var premieren over, og vi fikk en vellykket premiereforestilling. Energien var bra, og premierenervene var på plass som de skulle. Publikum besto av familie, presse (bl.a Mona Levin) og sponsorer, og de lo, klappet og gråt der hvor det måtte passe.
Rett etter forestillingen var slutt drakk vi champis bak scenen. Premierefesten ble holdt i teater-foajeen. Der fikk vi servert en deilig kyllingrett, og den gikk fort ned skal jeg si. Var så sulten! Etter et Xantall rørende takketaler og utdeling av små gaver, vin etc, inviterete teknikkerne alle til fest på smia. Der sjenket de oss med masse drikke. Strek drikke... Kl 01 ble vi kastet ut av teatervakten, og så gikk turen videre til Le Mirage for en noen kjappe øl før stengetid. Tone Lein, HTs markedssjef inviterte alle som var igjen til Narshspiel hos henne. Det jeg ble overasket over var at samboeren til Tone var ingen andre en ordførern i Tromsø; Herman Kristoffersen! Det var drit fett! Kl 04 ble vi kastet ut derifra, som var like greit for forlk begynte å bli ganske slitne.

Jeg våknet idag av en telefon fra HT inspisienten Kjetil Falkum. Han fortalte at Tine, den ene danseren hadde falt på isen igår etter narshpielet å brukket håndleddet sitt. Og dette måtte selvfølgelig skje rett etter premieren! Jesus! Vi ble innkalt til en nødprøve for å finne ut hvordan vi skulle gjøre det med en skadet danser. Det gikk greit. Tine danser med en fungerende hånd, og gips på den andre.

Forestilligen ikveld gikk mye bedre enn premieren syns jeg... Klikk HER får å lese Mone Levin sin kritikk av stykket. Er veldig stolt

4 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer med vel overstått AW!!! Stolt av deg.... Lykke til videre med forestillingene, så kommer jeg plutselig opp på besøk.

Trym

(Hvis du kjeder deg så sjekk ut denne: http://www.youtube.com/watch?v=mw3mF-Exh8Y

Karsten sa...

Gratulerer!! Så gøy!! Fin anmeldelse óg...

Ave sa...

Takk til dere begge.
Trym: Så akkurat videoen... Om JEG kjeder meg?! Heeeelt lættis!

Unknown sa...

Gratulerer! Jeg sjekka noen av anmeldelsene allerede premierekvelden, og det er jo strålende tilbakemeldinger! Gleder meg om mulig ennå mer nå!